کوکب
 
معرفی انواع گل
شرح انواع گل
 
 

کوکب

نام علمی:Dahlia sp

تیره:Compositae

 

گیاهی دائمی و حساس به سرما با ریشه‌های ژوخه‌ای گرد یا دوکی شکل می‌باشد. برگ‌ها مرکب، بزرگ و دندانه‌دار است و گلها بصورت یک‌رنگ، دورنگ و چندرنگ شامل سفید، زرد، نارنجی، قرمز و بنفش دیده می‌شود.گلها ممکن است کم‌پر، نیمه پر یا پرپر باشند. قطر گل بین گونه‌ها بسیار متغیر بوده و ممکن است از کمتر از ۱۰ سانتیمتر تا بیشتر از ۲۵ سانتیمتر برسد. دارای ارقام پاکوتاه و پابلند است. از روی جوانه‌ها می‌توان رنگ گل را تشخیص داد. اگر جوانه سبز روشن باشد گل سفید یا زرد است و اگر جوانه قرمز باشد گل قرمز یا بنفش است.

 

طبقه‌بندی کوکب

انجمن کوکب آمریکا ای گیاهان را در ۱۴ گوه کلی طبقه‌بندی کرده است. از انواع عمده آن که جهت تولید گل بریده استفاده می‌شود میتوان سه رقم تزئینی (Decorative)، کاکتوسی بزرگ (Large cactus) و منگوله‌ای (Pompon) را نام برد. نوعی طبقه‌بندی کوکب براساس شکل ظاهری آن صورت می گیرد. کوکب با ژوخه ریشه ای ، قلمه چوب نرم و بذر قابل تکثیر می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : جمعه 17 آذر 1391برچسب:, :: 12:48 :: توسط : علی مصطفی زاده

درباره وبلاگ
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز من دانش آموزسوم دبیرستان در رشته ی گلکاری حومه ی مهاباد هستم واین وبلاگ را جهت یاد گیری شما دوستان در مورد گلها طراحی کردم و خواهشمندم که با نظراتتون من را یاری فرمایید.باتشکر
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معرفی انواع گل و آدرس golkari-ma.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 2686
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1